Ga naar de inhoud

Om overzicht te houden op het schoolwerk en terug te kijken op het gemaakte werk en bijbehorende proces, gebruikt het HML drie digitale systemen:

In SOM vinden de leerlingen hun roosters, daar worden de resultaten gepubliceerd en de absenties worden bijgehouden. SOM is toegankelijk voor de ouders en de plek waar zij hun kind absent melden.

Peppels is de digitale ontwikkelmap. In Peppels staan de deadlines voor proeven en bewijzen. Elke periode maken de leerlingen per vak een proef en een bewijs. De uitleg hiervan staat op Peppels. Leerlingen leveren hun werk hier ook in, zodat er door het jaar heen een portfolio ontstaat. Op dat gemaakte werk wordt feedback gegeven. Leerlingen reflecteren daar weer op samen met hun coach of vakdocent. Zo ontstaat een cyclus waarin nieuwe ontwikkeldoelen geformuleerd kunnen worden en leerlingen behalve de vakinhoudelijke ontwikkeling ook bewust stilstaan bij hun ontwikkeling op andere gebieden. Peppels is niet toegankelijk voor de ouders.

Als laatste gebruiken de leerlingen met enige regelmaat Zermelo. Via dit programma plannen de leerlingen zelf hun b-uren en masters in. Dit portal is niet toegankelijk voor ouders (maar uiteraard kan je samen met je kind eens een kijkje nemen!)